(ภาษาไทย) (Thai) แนวคิดและทฤษฎีที่เกี่ยวข้องกับการเล่น พัฒนาการของการเล่น การเล่นกับพัฒนาการทางสมองของเด็กปฐมวัย รูปแบบและประเภทของการเล่นของเด็กปฐมวัย การเล่นพื้นบ้านในประเทศไทยและต่างประเทศ การจัดกิจกรรมการเล่นสำหรับเด็กปฐมวัย การเลือกและออกแบบอุปกรณ์การเล่นและเครื่องเล่นที่เหมาะสมกับพัฒนาการของเด็ก การจัดสภาพแวดล้อมในการเล่น บทบาทหน้าที่ของครูและพ่อแม่ในการส่งเสริมพัฒนาการทางการเล่น ประเด็นปัญหาและข้อค้นพบจากงานวิจัยที่เกี่ยวข้องกับการเล่นของเด็กปฐมวัย ผลลัพธ์การเรียนรู้: ผู้เรียนสามารถ 1. อธิบายแนวคิดและทฤษฎีที่เกี่ยวข้องกับการเล่น 2. เลือกและออกแบบอุปกรณ์การเล่นและเครื่องเล่นที่เหมาะสมกับพัฒนาการของเด็กปฐมวัย 3. วิเคราะห์ประเด็นปัญหาจากงานวิจัยทางด้านการเล่นของเด็กปฐมวัย 
(ภาษาอังกฤษ) (English) Concepts and theories related to play; development of play; play and young children's brain development; patterns and types of child play; folk play within and outside the country; provision of play activities for young children; selecting and designing play materials and equipment appropriate to child development; environmental arrangement to play; issues and research findings regarding about learning through play for young children Learning outcomes: students are able to 1. explain concepts and theories related to plays 2. choose and create appropriate materials and equipment for young children activities 3. analyze issues and research findings regarding learning through plays for young children