การวิเคราะห์พฤติกรรมผู้บริโภคบนโลกออนไลน์ด้วยเครื่องมือการรับฟังเสียงสังคม การวิเคราะห์เครือข่ายสังคม การประมวลผลภาษาธรรมชาติและการขูดเว็บ เทคนิคการวิเคราะห์การตลาดดิจิทัล เช่น การหาค่าเหมาะสมสำหรับเครื่องมือค้นหา ระบบแนะนำสินค้า/บริการ การวิเคราะห์ไฟล์ล็อก การทดสอบเอ/บี การวิเคราะห์มูลค่าเงิน ความถี่และการซื้อครั้งสุดท้ายสำหรับการตลาดดิจิทัล การวิเคราะห์ลูกค้าสัมพันธ์การและสูญเสียลูกค้าสำหรับการตลาดดิจิทัล การวัดการตลาดดิจิทัล ได้แก่ การจราจร อัตราการคลิกผ่าน อัตราการผันเปลี่ยน การมีส่วนเกี่ยวข้อง ระเบียบวิธีวิจัยทางการตลาดเบื้องต้น

Online consumer behavior and sentiment analytics through social listening tools, social network analysis, natural language processing, and web scraping; various digital marketing analytics techniques including search engine optimization, recommendation system, log file analysis, A/B testing, recency, frequency, and monetary value analysis for digital marketing; customer relationship and churn analytics for digital marketing; digital marketing metrics e.g. traffic, click-through rate, conversion rate, engagement; basic marketing research methodology