แนวคิด ทฤษฎี แนวโน้มการบริหารหลักสูตรและกิจกรรมเสริมหลักสูตร การดำเนินการ ในการวิเคราะห์ วางแผน ออกแบบ บริหารจัดการนำหลักสูตรไปใช้และประเมินหลักสูตรเพื่อพัฒนาหลักสูตร แนวทางการออกแบบและพัฒนาการจัดการเรียนการสอนและการวัดประเมินผลการเรียนรู้ที่เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ การดำเนินการกิจกรรมเสริมหลักสูตรและกิจการนักเรียนในการพัฒนาทักษะชีวิต ศักยภาพ และคุณลักษณะอันพึงประสงค์ของผู้เรียน รวมถึงการดูแลช่วยเหลือผู้เรียนบนพื้นฐานความหลากหลายของผู้เรียน

Concepts, theories, and trends of curriculum and co-curriculum administration; administrative functions in analyzing, planning, designing, and managing a curricular implementation and evaluation; guideline for designing and developing a learning and teaching management and measurement and evaluation based on a child-centered concept; operations of co-curriculum and student affairs for students’ life skills, potential, and attributes, in addition to student care and support system based on the diversity of students